søndag den 14. august 2011

Hængeparti

Jeg har fundet et par blomster mere (eller 3), som stadig mangler deres vej hertil. De er taget i starten af august.
Første eksemplar er en ganske Almindelig Røllike (Achillea millefolium L.). Gammel lægeplante,
Almindelig Røllike
god til at farve tekstiler (hvis man er uld-kvinde) og også god til snaps.
Den næste er vist ikke god til meget andet end at være blå, men det er heller ikke at kimse ad.
Den hedder Slangehoved (Echium vulgare L.) og den stikker gevaldigt. Faktisk var den ikke særlig rar at plukke ( jeg skulle bruge et eksemplar til artsbestemmelsen) så den får lov at blive stående fremover.
Slangehoved

Den sidste er jeg til gengæld lidt i tvivl om. Jeg tror det er en afart af kulsukker, men jeg er ikke sikker. Har du et bud, er du meget velkommen til byde ind med det. Blomsten ser således ud:


Kulsukker. Måske...?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar