søndag den 26. maj 2013

Gårdhaven ultimo maj

En væsentlig årsag til at jeg valgte at blogge om vores gårdhave, er for at kunne huske til næste år: hvad virkede, hvad blomstrede hvornår osv.
Udover vores lille idé om en vandtønde med guldfisk og et par espaliers, så regner jeg ikke med at kommer så mange flere tilføjelser (også et spørgsmål om ejerforeningens økonomiske velvilje). Så nu handler det om pasning, pleje, beskæring og nydelse.
Æbletræerne fik en tur, de nederste grene blev skåret af og forhåbentlig for træerne en mere opstammet og kronet vækst. I får et billede senere.

Primært handler det om lige nu at nyde gårdhaven.

Hornviol og betlehemsstjerne lyser op med deres farve
Hornviolerne er en kæmpe succes. De står stadig flot og danner lilla farvepletter i gården. Betlehemsstjernen er også et hit (det kan være vi skal satse på at lade den overvintre). Lobelia lader vente på sig (mangel på sol og varme antager jeg).
Hornvioler i Søholm stentøjskrukker

Og så er der lige buksbommen (formentlig Buxus microphylla). Jeg synes altså ikke, den vokser så pænt, så jeg har besluttet den skal beskæres.
Den triste buksbom

Og da jeg er ganske ny til boksbombeskæring har jeg søgt lidt viden på nettet. Dusken får en ordentlig tur til august. Måske lidt nyt jord allerede nu kan gøre en forskel???




Ingen kommentarer:

Send en kommentar