mandag den 17. august 2009

Sylte-Jørn vender tilbage

Der er gået enormt lang tid siden jeg sidst var forbi herinde. Jeg undskylder overfor I kære læsere at I har skullet vente så ubønhørligt lang tid.
Lidt noter fra højbedet. Romaine salat var et hit af det store. Ingen larver, utøj eller snegle. Store saftige sprøde blade siden primo juni og er først ved at gå i stok nu.
Mine calendula, aka morgenfrue, blomster som gale så der er rigeligt af det orange drys på æggemaden og i salaten.
Største overraskelse er nok den blå klatrebønne. Masser af de smukkeste blå-lilla bønner på de meterlange ranker.
Og så er jeg ellers gået i syltehjørnet. Naurligvis blåbærsyltetøj, buskene bugner, men også mere (for mig) avancerede ting om sur-syltede grønne tomater. Jeg har stadig til gode at smage dem. Indtil da kan vi i fællesskab nyde dette billede. Det er kun lidt uskarpt...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar