fredag den 19. februar 2010

Mens vi venter på foråret

Vinteren lader til at fortsætte en rum tid endnu. Netto er begyndt at sælge gulerods- og ærtefrø. Som om det fik Vorherre til at skynde på sig. Selv er jeg så småt begyndt at tænke på hvad jeg skal putte i højbedet denne kommende sæson. De blå bønner er sikret en plads i finalen. Og mere persille. Og så var Romain salat og den anden salat jeg havde sidste år og, hvis navn jeg lige har glemt, også begge store hits. Måske mælkebætte? Den indeholder masser af sunde bitterstoffer. Og smukke blomster hvis kronblade kan bruges til mangt og meget. Egentlig kan jeg også vældig godt lide morgenfrue, men mon ikke den har sået sig selv?
Nå ja, en friluftstomat til grøn tomatmarmelade. Det skal jeg have igen i år.
Rabarberen er flerårig, så den er selvsagt. Koriander er jeg noget ambivalent med. Det smager himmelsk men er kun sjov i ganske få uger, så skal det sås igen.
Basilikum lykkedes ikke sidste år, men lykkedes for et par år tilbage i en plantesæk i læ på den ene terrasse. Så den gentager vi også.
Alle forslag og gode ideer modtages med kyshånd.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar