onsdag den 6. juli 2011

Mit lokale vildnis

Der er gået vild lang tid siden jeg sidst skrev. Jeg tolker det som at jeg ikke har noget på hjertet der er væsentligt nok til at det er værd at skrive om.
Så nu har jeg valgt at bruge bloggen her til at beskrive sommerhushavens biodiversitet. Vi har nemlig i år besluttet ikke at slå græsset før til efteråret. I stedet har vi nu alverdens blomster og et hav af blomster og insekter.
Så vi starter med en af havens karakterplanter. Tidligere har den gået under navnet "Forbandet ukrudt". Mere korrekt er det dog at kalde en "Hvid Snerre" ( Galium mollugo L) Læs mere om den her.

339ts.jpg

Jeg har endnu ikke helt fundet ud af en nem måde at overføre bileder fra min HTC Wildfire til min mac. Så derfor endnu intet billede fra vildnisset.

Dagens insekt må være en stikmyg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar